vertaling van:
https://www.ericpetersautos.com/2019/01/09/fake-news-how-about-no-news/
(eric peters = handelaar in auto’s en fietsen o.a.)

Nep nieuws? Hoe zit het met geen nieuws?Door eric –

fake-news-how-about-no-news

Trump krijgt klappen voor het karakteriseren van de reguliere pers als leveranciers van Fake News. Maar hoe zit het met helemaal geen nieuws? Is immers een gebrek aan berichtgeving niet nog erger dan eenzijdige berichtgeving?
Nou, hoeveel nieuws heeft u gehoord of gelezen over de gilets jaunes – of de „gele vesten” – de protesten in Frankrijk? CNN heeft vandaag niets op de hoofdpagina (9 januari). Noch NBC of CBS. Veel van de gebruikelijke – eindeloze – tapijt-knagende berichtgeving over Trump, dat wel. En ook van zulke belangrijke verhalen als “Wil je je hypotheek betalen? Probeer eens sober minimalisme. “
Je zou kunnen denken dat Frankrijk, een groot West-Europees land, regelmatig in het nieuws komt – vooral omdat het op het punt staat dat de regering regelrecht „ongeoorloofde” kritiek op haar acties gaat verbieden – dat zou in ieder geval zoiets kunnen zijn als . . . inderdaad nieuws.
In plaats daarvan niets.
Dit is echter wel interessant, gezien de protesten van de gele vesten. Dit zijn vooral de met opzet bestraffende belastingen op brandstof – vooral op diesel – die opgelegd werden door de Franse president, Emmanuel Macron. Onder het excuus van de „klimaatverandering” – maar werkelijk om het uitpersen van de gemiddelde Fransman (en vrouw) en hun auto’s. Deze belastingen – die als woekerrente brutaal regressief waren – lagen op schema om de kosten van een gallon brandstof te verhogen tot meer dan $7.
Dit bracht de Fransen niet op hun knieën – maar op de straat. De gele vesten – de reflecterende jassen die elke Franse automobilist wettelijk verplicht heeft om in hun voertuig te bewaren, om te worden gedragen in geval van een noodgeval – werden aangetrokken voor een ander soort noodgeval.

En Macron kromp ineen. De belastingstijging is ingetrokken . Maar heb je erover gelezen?
Waarschijnlijk niet – tenzij je je uiterste best deed om ernaar te zoeken. De reguliere berichtgeving in de pers over dit effectieve protest was net zo karig als de manier waarop de gele vestprotesten van leer trokken – die trouwens ondanks de toezeggingen van Macron gewoon doorgaan.
De reden is dat Macron zich in principe niet heeft teruggetrokken uit de invoering van deze belasting, als de protesten eenmaal goed onder controle zijn. Hij heeft het excuus „klimaatverandering” voor de belasting niet opgegeven; inderdaad, hij is net zo onvermurwbaar dat energiebesparingen moet worden opgelegd. Uiteraard voor de Fransen. Niet voor hem zelf of degenen in zijn klasje.
De gele vesten weten dit, en daarom zijn ze nog niet naar huis gegaan. Macron maakte de grote tactische fout om de mensen van Frankrijk te snel, te hard te irriteren. Maar de Amerikaanse pers wil niet dat je dit weet.

Noch – blijkbaar – over het laatste nieuws uit Frankrijk, namelijk dat de regering van Macron het idee van een nieuwe wet overweegt/voorbereidt waarbij ‚ongeoorloofde’ demonstraties van, nou ja, vrijwel alles wat de Franse regering niet leuk vindt, als repercussie tegen haar burgers wordt voorgesteld.De premier van Macron, Eduouard Philippe, kenmerkt burgers als “herrieschoppers” – een woordsoort die erg van dezelfde soort is als “klimaatverandering”, omdat beide gemakkelijk vaag zijn en gemakkelijk kunnen worden gedefinieerd als wat de gebruiker wenst dat ze zijn.
Grote sneeuwstorm? Klimaatverandering!Kritiek op de overheid? Onruststokers!
Franse burgers worden al voor minder gearresteerd – zelfs alleen voor het dragen van een geel vest. “Degenen die onze instellingen in twijfel trekken, hebben niet het laatste woord”, verklaarde Philippe. Markeer dat. Het volstaat in Frankrijk om onze instellingen te onderwerpen aan arrestatie, vervolging en kooien.

Dat wil zeggen, vragen stellen bij het beleid van de overheid – inclusief die met betrekking tot de religie van de “klimaatverandering”. Wat ons volledig in de cirkelredenering naar de afwezigheid van werkelijke dekking van deze gebeurtenissen brengt.De regering van dit land (Amerika) is bezig soortgelijke wetten uit te vaardigen, gewoon niet te snel en niet te moeilijk. We zitten in het langzamere traject, en vanwege deze veel strategischer aanpak om geleidelijk het Amerikaanse vee de overgang van het vrije uitloopvee naar het veevoer te laten accepteren, is het Amerikaanse vee – in tegenstelling tot de Fransen – over het algemeen niet bewust.
De meeste Amerikanen hebben niet gemerkt, bijvoorbeeld, dat terwijl de brandstofprijzen niet zijn gestegen, de kostenverhoging van auto’s waarin ze tanken wel heeft plaatsgevonden – en niet vanwege nieuwe functies die ze willen, maar vanwege de door de overheid opgelegde verplichtingen. Voorbeelden hiervan zijn het plotseling verschijnen van ASS in de nieuwe auto’s. Het automatische Stop/Start systeem dat de motor uitschakelt wanneer de auto niet beweegt, om de individuele autokilometers fractioneel te verhogen omwille van het verhogen van de zogenaamde “bedrijfs” (of vloot) gemiddelden, die noodzakelijk vanwege de fataliteit van de brandstofefficiëntie van de overheid – wat uiteindelijk hetzelfde is als een belasting, echter van de auto, niet van de brandstof.
Opdat je hoe dan ook meer betaalt. Dit is subtieler, en ook slimmer – vanuit het standpunt van de mensen die de spreekwoordelijke veestapel controleren.
De brandstofverbruik-fatwa’s forceren ook massaproductie van elektrische auto’s, auto’s die tienduizenden dollars meer kosten dan andere vergelijkbare niet-elektrische auto’s. (en die gevoed moeten worden met elektriciteit uit kolencentrales?)
Dit komt neer op een nog meer uitbuiting en regressieve belasting op mobiliteit – wat uiteraard een geniaal plan is, vergeleken met Macron’s botweg directe (omdat het gelijk duidelijk is) rechtstreekse belasting op motorbrandstoffen.Maar je hebt daarover in dit land uiteraard niets gelezen.