vrt-televisiejournaal-israelische-propaganda

21-01-19 01:49:00,

Deze middag jullie uitzending over de recente aanvallen van het Israëlische leger op Syrië gezien en dat toont nogmaals Jullie partijdigheid in dit conflict. Het journaal gaf immers alleen de officiële versie van de Israëlische regering en vertikte het die van Syrië te geven, officieel en niet-officieel. En dus vuurde Iran volgens Jullie verhaal een raket op Israël af en vuurde Israël nadien op Iraanse doelwitten in Syrië. Mooi maar dat is een zelfs gelogen versie.

Vooreerst begon dit doordat Israël zaterdag enkele raketten afschoot op doelwitten in Syrië waarna Syrië een raket terugschoot. Waarop Israël vandaag tientallen raketten afschoot op Syrië. Wat de meest waarnemers ook verwacht hadden. Het heet vergelding.

Een Syrisch luchtafweersysteem van Russische makelij van het BUK-type. Vraag is waarom het eind verleden jaar geleverde S-300 luchtafweersysteem niet gebruikt werd? Is het nog niet operationeel? Of wou men het niet gebruiken?

Welke doelwitten men daarbij wou raken of raakte weten noch ik noch Jullie. Maar het journaals stelde wel als een feit dat het Iraanse doelwitten waren. Waar is Jullie bewijs? Bij de Mossad of misschien bij Michael Freilich?

Journalistiek hoort betrouwbaar te zijn en in geval van conflict en meerdere versies beide versies te geven. Maar blijkbaar is dat een voor het journaal onmogelijke opdracht.

Verder zou een aandachtig en kritisch journalist zich vragen moeten stellen bij het feit dat er bij al die Israëlische aanvallen zelden of nooit burgers of militairen sneuvelen. Volgens Rusland vandaag 4 soldaten dit terwijl er vele tientallen raketten werden afgeschoten.

Willy Van Damme

Lezersbrief over het VRT-journaal van deze middag 21 januari.

Advertenties

Delen :

Vind ik leuk:
Like Laden…

Gerelateerd

 » Lees verder