Onze nieuwsbrief en joúw medische gegevens..?!

onze-nieuwsbrief-en-jouw-medische-gegevens.?!

29-11-19 07:59:00,

 

x
x
Onze nieuwsbrief en joúw medische gegevens..?!

2019 © WantToKnow.nl/be

x

In de Financial Times van 13 november wordt gemeld dat enkele van ’s werelds grootste gezondheidswebsites, de privé-medische informatie van mensen, die zij van deze bezoekers van hun websites in handen krijgen, delen met o.a. Facebook, Google en Amazon. Bekend is dat in ieder geval de grote (engelstalige) sites ‘WebMD’, ‘Healthline’, ‘Babycentre’ en ‘Bupa’ gevoelige persoonlijke gegevens vastleggen, zoals medische problemen en symptomen, drugs die worden gebruikt en menstruatiecycli, en deze door geven voor gerichte advertentiecampagnes. Althans, dat is het ‘motief’, maar de bedrijven die deze adresgegevens kopen, gebruiken de gegevens ook naar eigen ‘inzichten’..

Deze sites leggen de gevoelige persoonlijke gezondheidsdata vast, zónder dat zie hiervoor explicite toestemming hebben gekregen. Zelfs al is dat wettelijk verplicht in het Verenigd Koninkrijk en Europa. Ze doen dit door gebruik te maken van ‘cookies’ die de activiteiten van bezoekers van hun sites controleren, zo blijkt het undercoveronderzoek van de Financial Times.

Een gezonde discussie over vaccinaties wordt wel heel moeilijk als iedereen google’d en NIETS te weten komt van andere perspectieven rondom vaccinaties en vaccins. Dus mijdt Google en gebruik in ieder geval een ANDERE ZOEKMASJIEN..!

Merknamen van medicijnen die door bezoekers van de website Drugs.com werden ingevoerd, werden doorgegeven aan ‘DoubleClick’, een reclameafdeling van Google. Vragen die werden beantwoord over  hartaandoeningen op de site van de ‘British Heart Foundation’, ‘Bupa’ en ‘Healthline’, werden doorgestuurd naar gespecialiseerde online reclamebureaus zoals Scorecard en OpenX. Van de honderd gezondheidssites die de FT analyseerde, gaven 78 de gegevens door aan DoubleClick, en 48 stuurden ook medische informatie naar Amazon.

Het onderzoek van de Financial Times toont aan dat maar liefst 78% van de onderzochte medische sites, jouw persoonlijke data verhandelen aan de ‘hoogste bieder’..!!

En vanzelfsprekend: met de gegevens van de cookies – dat zijn stukjes code die in de browser van mensen zijn ingebed – kunnen Google en de anderen gluurders, de betreffende persoon op het internet verder volgen. Dan zal hij/zij ook ineens en schijnbaar ‘plotseling’, online advertenties over zijn aandoening of het gebruik van medicijnen hiervoor, op zijn computer geserveerd krijgen via advertenties. “Dit soort persoonlijk-medische gegevens is duidelijk zéér gevoelig, heeft speciale bescherming nodig en het doorgeven van deze gegevens is hoogstwaarschijnlijk in strijd met de wet”,

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: