Duitse professor hekelt boerenbedrog van de EU – Wakker Mens

duitse-professor-hekelt-boerenbedrog-van-de-eu-–-wakker-mens

02-12-19 08:04:00,

 

Dit bericht verscheen bij De Dagelijkse Standaard

Volgens hoogleraar Hans-Werner Sinn van de Universiteit van München houdt de Europese Unie haar burgers voor de gek met de zogenaamd ‘klimaatvriendelijke’ elektrische auto, dat stelt de professor in een schrijfsel in de Belgische krant De Tijd. De EU stelt normen betreffende uitstoot vast, maar deze zijn volgens Sinn te strikt waardoor het voor ingenieurs onmogelijk is om eraan te voldoen.

Volgens Sinn zijn die strikte eisen vanuit Brussel bewust zo gekozen om daarmee een ‘geforceerde transitie naar elektrische auto’s’ te verwezenlijken. Maar welke auto’s dan precies? Ook stelt de EU volgens de Duitse professor ‘onmogelijke doelstellingen’ die de Duitse industrie weleens kapot kunnen maken of ernstig kunnen hinderen in hun concurrentiekracht. Sinn zegt het volgende over de EU-regels:

De Europese Unie ging flink uit de bocht met haar CO2-regulering die van start ging op 17 april 2019. Vanaf 2030 moeten Europese autobouwers voor hun wagens een gemiddelde uitstoot van amper 59 gram CO2 per kilometer kunnen voorleggen. Dat komt overeen met een brandstofverbruik van 2,2 liter diesel per 100 kilometer. Dat is gewoon onmogelijk.

Het staat er duidelijk: het is vooralsnog onmogelijk een verbrandingsmotor te ontwikkelen die slechts 2,2 liter diesel per 100 kilometer verbruikt. Maar dat is wel de eis van de EU om daarmee een ‘geforceerde transitie naar de elektrische auto’ te verwezenlijken. Echter kampt de Duitse EV-industrie met een grote achterstand op de Amerikaanse, met name Tesla, waardoor de Duitse autofabrikanten veel kunnen verliezen, daarom schrijft de professor uit München (ja, de autostad) verder in zijn stuk:

Zelfs de bekwaamste ingenieurs kunnen geen verbrandingsmotoren bouwen die voldoen aan de normen die de EU voorschrijft. Maar blijkbaar is dat net de bedoeling: de EU wil de uitstoot van het wagenpark naar beneden krijgen door een geforceerde verschuiving naar elektrische auto’s. Die formule van de EU is een reusachtig boerenbedrog. Ook elektrische wagens stoten flink wat CO2 uit, het enige verschil is dat de uitlaatpijp bij de energiecentrale ligt.

De vraag is natuurlijk waarom de EU zo plotseling inzet op het lamleggen van de Duitse auto-industrie, terwijl de Duitsers zogenaamd in Brussel de baas zijn. Hoe opmerkelijk! De Duitsers -of op z’n minst haar auto-industrie- zijn blijkbaar niet volledig in control in Brussel.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: