In Black Lives Matter 2 + 2 is niet gelijk aan 4 | Door Rainer Rupp | KenFM.de

in-black-lives-matter-2-+-2-is-niet-gelijk-aan-4-|-door-rainer-rupp-|-kenfm.de

27-07-20 05:38:00,

Een commentaar van Rainer Rupp.

Dit nieuwe wiskundige inzicht werd gedeeld door de Afro-Amerikaanse assistent-leraar en BLM-activist Brittany Marshalls in een recent kort bericht op Twitter als onderdeel van een discussie over het racisme van blanken. Want alleen vanwege het westerse imperialisme is 2+2 = 4. Begrijpelijkerwijs ging haar tweet op het internet viraal en verspreidde zich sneller dan Corona.

Letterlijk zegt de tweet van Marshall: „Het idee van 2 + 2 staat gelijk aan 4 is cultureel en alleen vanwege het westerse imperialisme/kolonisatie beschouwen we dit resultaat als de enige mogelijkheid“.

Marshall is volgens haar biografie een „leraar, geleerde en activist voor sociale rechtvaardigheid en verandering“ van beroep, en is blijkbaar momenteel bezig met haar doctoraat aan de Rutgers University. Haar bizarre uitspraak is een ander voorbeeld van de zogenaamde intersectionaliteit, een pseudo-intellectuele onzin over hoe seksisme en racisme in alle geledingen van de samenleving voorkomen en met elkaar verweven zijn. De oorsprong van de discussie over intersectionaliteit is terug te voeren op het begin van de jaren tachtig van de vorige eeuw, toen het de rondes maakte onder penis-hatende radicale feministen. Vandaag de dag wordt deze rotzooi op alle politiek correcte Amerikaanse universiteiten onderwezen.

In het huidige geval lijkt Marshall te beweren dat de wiskunde zelf racistisch is. Dit is een bewering die momenteel wordt gedaan door een snel groeiende minderheid van Amerikaanse antiracistische strijders. Dit mentale virus heeft zich nu echter verspreid naar de hoogste en meest gerespecteerde wetenschappelijke instellingen, zoals het Smithsonian Instituut, dat hieronder zal worden besproken. In deze kringen, uiteraard ver weg van de wiskunde, vragen steeds meer mensen zich af waarom overal alleen „westerse wiskunde“ wordt onderwezen en geen andere berekeningsmethoden, zoals de telmethode van de Australische aborigines.

Deze nieuwe bewaker van de racismegeleerden behoort uiteraard tot de groep mensen die altijd een A in religie en een F in wiskunde heeft gekregen op school. En dat onze zogenaamd westerse imperialistische wiskunde gebaseerd is op Arabische getallen, die samen met de oorspronkelijk uit India afkomstige berekeningswijzen volledig onbekend lijken te zijn voor deze mensen. Wat, alstublieft, is het racisme in de wiskunde?

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: