De marketing van ’t COVID-vaccin al begonnen..!?

de-marketing-van-’t-covid-vaccin-al-begonnen.!?

11-08-20 06:22:00,

 

x
x
De marketing van ’t COVID-vaccin al begonnen..!?

2020 © WantToKnow.nl/be

x

Het vaccin zit nog in de pijplijn, maar kennelijk moet het goed verkocht gaan worden.. Want Amerikaanse gezondheidsdiensten testen verschillende marketingboodschappen om het maximale aantal mensen te overtuigen, dat ze een COVID-19-vaccinatie laten toedienen, wanneer dit beschikbaar komt. Het blijkt dat een onderzoeksteam van Yale University 4.000 vrijwilligers heeft geworven, die een reeks marketingboodschappen te zien zullen krijgen. De meest effectieve aanprijzing, zal waarschijnlijk dan worden uitgerold in nationale campagnes wanneer een vaccin wordt gelanceerd..

De standaardboodschap dat vaccins veilig en effectief zijn, zal worden getoetst aan andere marketingboodschappen, zoals ‘hoe het virus de persoonlijke vrijheid beperkt’ of ‘de manier waarop mensen in hun levensonderhoud kunnen voorzien’ of ‘de voordelen voor het bredere sociale welzijn beperkt’. Je ziet, er is volop keuze voor de 4000 mensen in de testgroep.

Een andere testboodschap, ‘sociale-druk-gevaarlijk’ genoemd, vraagt de deelnemers -op zeer suggestieve wijze- zich voor te stellen, hoe ze zich zouden voelen als ze zich niet zouden laten vaccineren.  En de ziekte niet zouden verspreiden naar hun familie en de lokale gemeenschap…! Regelrechte, gecamoufleerde angstzaaierij dus.. Weer een andere boodschap, die ‘vertrouwen in de wetenschap’ wordt genoemd, suggereert dat mensen die zich niet laten vaccineren niet begrijpen hoe virussen zich verspreiden en de wetenschap negeren..! Je wordt dan dus indirect dus voor ‘dom’ verklaart, waarbij de conclusie voor die persoon is, dat deze kennelijk de ‘wijze raad’ dient op te volgen..! De laatste boodschap, ‘niet dapper’, gaat nog verder en suggereert dat mensen die het vaccin weigeren niet dapper zijn in vergelijking met frontlinie-respondenten, zoals artsen en brandweerlieden.

Onzekere koers van de vaccinmakers, of alles onder controle houden?
Het nieuws van deze studie toont aan, dat er een wens is, om erachter te komen, wat de beste manier is, om mensen te overtuigen van een ideale beslissing. Voor de federale overheid en waarschijnlijk de vaccinmakers welteverstaan. Het laat ook zien, dat een verplichte vaccinatiecampagne nog steeds plan B kan zijn, in tegenstelling tot plan A, het vrijwillig vaccineren. Aan de andere kant is het ook een antwoord op de steeds verder ondergraven geloofwaardigheid van vaccins en vaccinatie als de Heilige Graal tegen ernstige ziekten

Professor dr.  » Lees verder

%d bloggers liken dit: