Celebrity endorsement en censuur ingezet door de WHO en VN – Viruswaarheid

celebrity-endorsement-en-censuur-ingezet-door-de-who-en-vn-–-viruswaarheid

01-10-20 01:09:00,

Analyse door Dr. Joseph Mercola

Wat is Celebrity endorsement?

Dit is een vorm van marketing campagne waarbij je een bekend persoon inzet om je product te promoten.

Het verhaal in een oogopslag

  • Soft power, de zachte macht is een begrip dat ziet op onzichtbare beïnvloeding waarbij beroemdheden en andere social media influencers gebruikt worden.
  • In mei 2020 kwamen beroemdheden en social media influencers overeen, om de microfoon door te geven,  zij deden dit door de World Health Organization en andere voorzorgs campagneleiders van de pandemie hun social media accounts te laten gebruiken, om hun berichten te delen.
  • De WHO betaalde het PR bedrijf Hill and Knowlton Strategies $135.000 om influencers te zoeken en via hen, het vertrouwen in de aanbevelingen over het coronavirus, te winnen.
  • Zoals Corbett opmerkte, waren ‘Hill and Knowlton Strategies’ ook het PR bedrijf dat verantwoordelijk was voor een campagne die sterk genoeg was om de Amerikanen gezamenlijk de oorlog tegen Irak te laten steunen.
  • Hill and Knowlton was ook het bedrijf dat in 1950  door de tabaksindustrie gebruikt werd om een 50 jaar durende strategie te voeren om het publiek te laten geloven dat sigaretten niet verslavend waren en geen kanker veroorzaakt.

Amerikanen uit de WHO

Hoewel de Amerikanen midden april 2020 stopten met het financieren van de WHO en eind mei deze samenwerking helemaal beëindigde, probeert de WHO de Amerikanen nog steeds te beïnvloeden met haar antwoorden op de COVID-19 pandemie.

In het voormelde Corbett Rapport, bespreekt onderzoeksjournalist James Corbett, het Event 201, een samenwerkingsoefening betreffende de pandemie om te kijken hoe goed we voorbereid zijn. Dit werd in oktober 2019  door het Johns Hopkins Centrum voor Gezondheids Bescherming, het Wereld Economisch Forum en de Bill & Melinda Gates Stichting, georganiseerd.

De zachte macht gaat voor moeilijk te slikken voorschriften

De zachte macht is een begrip dat ziet op onzichtbare beïnvloeding waarbij beroemdheden en andere social media influencers gebruikt worden. Corbett vertelt over Tom Hanks en zijn vrouw Rita Wilson die in het begin van de pandemie beiden positief getest werden op COVID-19.

Plichtsgetrouw vertoonden zij het gewenste gedrag door zich te laten testen, in zelf-quarantaine te gaan en voor zolang als dat nodig was zich te onderwerpen aan voortdurende observatie om er zeker van te zijn dat zij niemand anders zouden besmetten.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: