Corona Enquêtecommissie – Deel 12 | KenFM.de

corona-enquetecommissie-–-deel-12-|-kenfm.de

16-10-20 02:44:00,

Belediging van royalty’s of noodzakelijk proces?

Een standpunt van Jochen Mitschka.

Na „Leren van de Onderzoekscommissie Mexicaanse griep“ (1), het onderwerp „De situatie van mensen in verpleeghuizen“ (2), werd een verslag over de omstandigheden in Bergamo (3) gevolgd door: „De Drosten Test, Immuniteit en de Tweede Golf“ (4). Na de hoorzitting over „De situatie van kleine ondernemers en zelfstandigen“ (5), nu sessie 6, die gaat over de situatie van kinderen.

Elisabeth Sternbeck

De getuige is kinderpsycholoog en had al verschillende video’s gepubliceerd over het onderwerp lockdown en de gevolgen daarvan voor kinderen. De links zijn te vinden op de website van het Comité. Mevrouw Sternbeck meldt dat zij zich vanaf het begin van haar professionele carrière heeft gericht op kinderen, jongeren en hun ouders. In eerste instantie zou ze ook als getuige-deskundige voor de rechtbank hebben gewerkt. Ze werkte zowel in de intramurale sector van de jeugdpsychiatrie als in haar eigen praktijk gedurende meer dan 20 jaar.

Vervolgens meldde ze dat het begin van het jaar normaal was geweest. Vanaf de derde week van maart zou ze hebben gemerkt dat kinderen en ouders, die ze eerder had beschreven als zeer verantwoordelijk en gedisciplineerd in hun afspraken, onrustig leken te zijn. De kinderen meldden dat de school „vreemd“ was geworden. Een meisje zei dat er iets „fout“ was geweest met een leraar, ze zou met een masker en handschoenen aan hebben rondgelopen en zei „iedereen zal sterven“ en de kinderen moeten voorzichtig zijn.

Toen zei ze dat er op donderdag 19 maart paniek was ontstaan. Kinderen hadden haar verteld dat ze niet wisten of ze naar school konden gaan. Een moeder had haar verteld dat ze gebeld was, dat ze haar kind op school moest ophalen en dat ze al het lesmateriaal mee moest nemen omdat de school gesloten zou worden.

De psychologische gevolgen

Op 23 maart zouden de scholen en kleuterscholen gesloten zijn. Wat de kinderen erg zou hebben geïrriteerd. Een levendig vijfjarig jongetje zou in een krappe kring hebben rondgelopen in hun praktijk, waarbij ze steeds weer „geen kleuterschool, geen crèche“ zouden hebben herhaald. In de weken daarna zou hij steeds weer gevraagd hebben waarom er geen andere kinderen uitgenodigd zouden worden om met hen te spelen.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: