De ‘kwaliteitsjournalistiek’ maakt U geestesziek – Interessante Tijden

de-‘kwaliteitsjournalistiek’-maakt-u-geestesziek-–-interessante-tijden

04-01-21 07:31:00,

Een laaghartige hitpiece…

Momenteel leeft het gehele land in paranoia voor een uit het verband getild risico, een nieuw griepvirus dat minder doden maakt onder gezonde mensen dan er jaarlijks in het verkeer sneuvelen. Daarom moet U nu mondmaskers dragen in openbare ruimtes waarvan het RIVM zelf zegt dat ze geen enkele zin hebben. En daartoe wordt het gehele mkb gesloopt van de horeca, zodat je meer doden door economische schade krijgt dan door de griep. Die paranoia was niet mogelijk geweest zonder de medewerking van wat zich ‘de journalistiek’ placht te noemen.

Maar wanneer je daar geopolitieke duiding bij geeft, zoals Karel van Wolferen doet met het nieuwe blad Gezond Verstand: dan valt de voormalige kwaliteitskrant NRC Damesblad hem aan met een ‘wie is die gek’-stuk, als zou hij ‘professor van de paranoia‘ zijn. Een zwakzinnig roddelverhaal over hoe Van Wolferen die ‘een vermaard journalist WAS’ langzaam gek zou zijn geworden.

Het artikel gaat weer uitsluitend over de ‘wie’-vraag zoals bij alle propagandistische oorlogvoering, niet over het ‘wat’, dus de bewijslast. Men poogt via persoonsbeschadiging de autoriteit van de boodschapper onderuit te schoffelen. Zodat ‘wat’ hij zegt er niet toe zou doen of melaats zou worden.

Als beginnend journalist wilde ik beslist voor NRC Handelsblad schrijven, dat zou de kwaliteitskrant zijn. Op de rest keek je neer. Voor Wetenschap & Onderwijs en Leven&Cetera kon ik mooie reportages maken- zie ook ons afgelopen zaterdagverhaal– en je werd genodigd op borrels van die krant in Rotjeknor.

Nu zou je er dood nog niet in willen staan. Ze noemen zich ‘bron van betrouwbare informatie’ maar dat zijn slechts betekenisloze woorden tot verkoop. Zoals alles in dit tijdvak van De Leugen. We noemen het nu wel NRC Damesblad. Een roddelblaadje in handen van Het Mediahuis van Thomas Leysen. Zoals vrijwel alle Nederlandse kranten tegenwoordig in handen zijn van twee Belgische mediabedrijven van twee geldjongens, Van Thillo en Leysen.

Sigrid Kaag komt aan met roversmasker

Oh ja, ik wilde voor dit jaar nog een voorspelling doen. Weet U wat: ze maken Sigrid Kaag (D66) premier. Mark My Words, ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Share Tweet Share  » Lees verder

%d bloggers liken dit: