VERBLUFFEND: ALLE BELANGRIJKE WESTERSE MEDIA-OUTLETS KRIJGEN ‘PRIVATE DINNERS’, ‘GESPONSORDE REIZEN’ VAN HET CHINESE COMMUNISTISCHE PROPAGANDA FRONT

verbluffend:-alle-belangrijke-westerse-media-outlets-krijgen-‘private-dinners’,-‘gesponsorde-reizen’-van-het-chinese-communistische-propaganda-front

04-01-21 09:13:00,

Een groot aantal corporate media outlets, waaronder CNN, de New York Times, de Washington Post en MSNBC hebben deelgenomen aan prive diners en gesponsorde reizen met de China Verenigde Staten Exchange Foundation, een verlengstuk van de Chineze Communistische Partij in ruil voor het verspreiden van positieve berichten met betrekking tot China, Aldus The National Pulse

Andere outlets die betrokken zijn bij de propaganda-operatie zijn onder meer Forbes, de Financial Times, Newsweek, Bloomberg, Reuters, ABC News, the Economist, de Wall Street Journal, AFP, TIME magazine, LA Times, The Hill, BBC en The Atlantic.

De relatie wordt onthuld in de documenten van de Foreign Agent Registration Act (FARA) van het Department of Justice, die een relatie onthullen die meer dan tien jaar beslaat tussen gevestigde media en de China-United States Exchange Foundation (CUSEF).

‘NEUTRALISEER TEGENSTAND.’

CUSEF is een door de Chinese Communistische Partij gefinancierd initiatief, opgericht door Tung Chee Hwa. De groep richt zich ook op Amerikaanse universiteiten met aanbiedingen om beleidsonderzoek, dialogen op hoog niveau en uitwisselingsprogramma’s te financieren.

Tung is ook vicevoorzitter van de Chinese People’s Political Consultative Conference (CPPCC), die door de US-China Security and Economic Review Commission is aangemerkt als een belangrijk onderdeel van het United Work Front van de Chinese Communistische Partij.

Volgens het rapport van de Amerikaanse regering is de inspanning erop gericht om “bronnen van mogelijke oppositie tegen het beleid en de autoriteit van haar heersende Chinese Communistische Partij te coöpteren en neutraliseren.”

“De strategie van het Verenigd Front maakt gebruik van een reeks methoden om overzeese Chinese gemeenschappen, buitenlandse regeringen en andere actoren te beïnvloeden om maatregelen te nemen of standpunten in te nemen die het voorkeursbeleid van Peking ondersteunen”, vervolgt het.

Deze strategie lijkt te zijn ingezet in samenwerking met verkooppunten zoals CNN, New York Times en de Washington Post.

Facebook heeft ons een schaduwban gegeven. Klik hier om ons te volgen op Telegram zodat u dagelijks onze nieuwste artikelen te zien krijgt!

GERICHT OP REPORTERS, JOURNALISTIEKE STUDENTEN.

Een FARA-aanvraag uit 2011, benadrukt een door Axios, gedetailleerde CUSEF’s overeenkomst met het Amerikaanse lobbybedrijf BLJ. Het schetst hoe CUSEF van plan was om “positieve berichten effectief te verspreiden naar de media, belangrijke beïnvloeders en opinieleiders, en het grote publiek” over China.

Bronnen: THE NATIONAL PULSE

Het mag duidelijk zijn de alternatieve media de “gebeten hond” is omdat daar de informatie wordt gepubliceerd die niet de opgelegde verhaallijn volgt die de overheid wil dat we zien,

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: