Waarom brengen alle ‘kwaliteitsmedia’ zelfde D66-PR? – Interessante Tijden

waarom-brengen-alle-‘kwaliteitsmedia’-zelfde-d66-pr?-–-interessante-tijden

19-02-21 09:24:00,

Gevestigd bij het zelfde politiek kartel achter Pro Demos met Ed Nijpels als toezichthouder

In de week van de ‘kwaliteitsjournalistiek’ kijken we vandaag bij het wekelijkse mediaritueel op het Binnenhof in Den Haag. De ‘journalistiek’ zet stromannen (politici) van de Ultimate Beneficiary Owners (UBO’s) van het grootbedrijf en de Topmanagementgroep in het mediazonnetje. 

Die politici- straks beloond met mooi commissariaatje als ze hun best doen voor de UBO’s- zijn dan het foto-object en quote-object van de verzamelde pers. Zij ontlenen dan sociaal prestige aan ‘de quote van Stientje/Kajsa’, en de politici hebben weer PR.

Maar… was ‘journalistiek’ niet ‘something that somebody wants suppressed’, en ‘de rest advertenties’? En zijn mensen die niets betekenen niet juist de mensen die in de media op de voorgrond willen?

Het journalisme

Den Haag en niet in Brussel?
Het is iedere vrijdag tijd voor de Ministerraad. Hoernalisten stormen hier vrijdagochtend  bij elkaar alsof een groep zeldzame vogels is gespot. Een vogelsoort die ze allemaal met hun telelenzen vast willen leggen, om de ruimte tussen reclameblok en advertenties te vullen.

Je ziet vooral hoe de politici de Pers even hard nodig hebben als de Pers de politici. Een vriendschappelijke symbiose. Immers, de ‘gevestigde media’ hebben achter een rood lint hun eigen privilege- plekje gekregen. Dat de politicus er in ‘de krant’ dan extra voordelig opstaat.

De Koek en Zopie-tent van het Ministerie van BZK staat er nog net niet bij om ze bij te tanken, zo met hun plofkappen op. Het is 1 en al vriendelijkheid over en weer, De Staat heeft van die ingekapselde plofkappen niets te vrezen.

Groezelig en onderbetaald, en onderhorige beroepsgroep

De ‘journalisten’ helpen de politici bij hun zelfprofilering, en de politici helpen de media hun dagelijks gat tussen de advertenties te vullen.

Met politieke advertenties, die een op zijn best misleidend beeld geven van waar ‘de macht’ ligt. Immers, sinds de Europese Grondwet en het Verdrag van Maastricht (1991) en de totstandkoming van de Euro (2001, in 1986 vormgegeven bij de BIS) ligt de zeggenschap over hoofdlijnen…

In Brussel en in Basel bij de BIS.

Euro-milieucommissaris Potocnik bij door European Journalism Centre geregisseerd pers-uitje. Potocnik is nu bestuurder van lobby-club Globe EU

In Maastricht vestigde de Eurosovjet het European Journalism Centre.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: