Beangstigend: wetenschappers van de Universiteit van Ulm ontdekken verontreiniging in AstraZeneca-vaccin – Frontnieuws

beangstigend:-wetenschappers-van-de-universiteit-van-ulm-ontdekken-verontreiniging-in-astrazeneca-vaccin-–-frontnieuws

10-06-21 07:29:00,

De omvang van de verontreiniging is beangstigend, want de wetenschappers uit Ulm hebben vastgesteld dat een injectieflacon tot 2/3 stoffen bevat die daar niet thuishoren en slechts 1/3 vaccinstof, bericht corona-blog.net.

Zijn de verontreiniging ook gerelateerd aan de cerebrale veneuze trombose?

Onderzoekers onder leiding van professor Stefan Kochanek, hoofd van de afdeling Gentherapie van het academisch ziekenhuis van Ulm, onderzochten vier batches van het Astrazeneca-vaccin met behulp van onder meer biochemische methoden.

Zij ontdekten dat het vaccin eiwitten bevatte die geen deel mogen uitmaken van het vaccin. Meer dan de helft van hen was van menselijke oorsprong. Deze eiwitten zijn nodig voor de productie van het vaccin, maar moeten aan het eind van het productieproces worden verwijderd. De viroloog Kekulé (professor aan de Universiteit van Halle-Wittenberg) vindt de resultaten “nogal beangstigend”.

Een onjuiste analyseprocedure wordt als de oorzaak vermoed. De juiste procedure zou duurder zijn.

SWR

In totaal werden in de drie geteste batchesmeer dan 1000 eiwitten aangetroffen. Onder deze eiwitten was vooral de ophoping van de zogeheten heat shock-eiwitten bijzonder opvallend. Volgens professor Kochanek is bekend dat zij aangeboren en verworven immuunreacties moduleren en bestaande ontstekingsreacties versterken. “Ze zijn ook in verband gebracht met auto-immuun reacties”.

Hij zei dat het nog onduidelijk is in welke mate deze eiwitverontreinigingen de doeltreffendheid van het vaccin van AstraZeneca verminderen. Kochanek gelooft op dit moment ook niet dat de onzuiverheden verband houden met sinus veneuze trombose. Hij kan dit echter niet uitsluiten. Het is waarschijnlijker, zei hij, dat de nu ontdekte eiwitresiduen verantwoordelijk zijn voor andere ernstige vaccinreacties die bij veel mensen kort na de vaccinatie optreden.

De viroloog Kekulé zei tegen het nieuwsportaal inFranken dat het vervelend was dat het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) het probleem niet had opgemerkt tijdens de goedkeuringstest. Volgens hem zou het vaccin niet zijn goedgekeurd als de verontreinigingen bekend waren geweest, aldus Kekulé. “De EMA heeft nu een probleem”.

De verontreinigingen werden gemeld zowel aan het farmaceutisch bedrijf zelf, dat belangstelling toonde maar niet verder reageerde, als aan het PEI, Stiko, het EMA en de autoriteiten.

De viroloog uit Ulm en Stiko-voorzitter Thomas Mertens verklaarde tegenover SWR-radio dat de verontreiniging van het vaccin “vrij uitgesproken” was. Volgens het rapport bevinden de verontreinigingen zich in de cellen waarin het vaccinvirus werd geproduceerd.