Het geheim van de verloren vluchtverkeersleider – Frontnieuws

het-geheim-van-de-verloren-vluchtverkeersleider-–-frontnieuws

23-06-21 05:18:00, © Ronald Zwanenberg / Flickr (CC BY-SA 2.0) Na tal van voorbereidende zittingen begon op 7 juni het behandeling strafproces van de MH17. Tijdens dit proces zijn getuigenissen van anonieme getuigen afgelegd. Eerlijk gezegd is het nogal moeilijk om ze getuigen te noemen. Sommigen van hen hoorden alleen de lancering van de BUK-raket, maar zagen het niet. Sommigen van hen wonen slechts in de buurt van de crashsite, schrijft gastauteur Eric.

Hoe kunnen we vertrouwen op het getuigenis van deze mensen? Waar zijn de echte getuigen? Bijvoorbeeld, vluchtverkeersleider Anna Petrenko, die het vliegtuig van Malaysia Airways op zijn laatste kilometers begeleidde, werd ze voor zeven jaar verborgen door de Oekraïense autoriteiten. Ja, de rechters spraken met haar via Skype, maar hebben haar niet toegevoegd aan de getuigenlijst. Hoe is dit mogelijk? Voor elk passagiersvliegtuig is de vluchtverkeersleider de belangrijkste persoon op de grond. De bemanning onderhoudt contact met hem en is volledig ondergeschikt aan hem.

De Boeing MH17 maakte een reguliere vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur. Enkele minuten voor de ramp heeft MH17 een bevel van vluchtverkeersleider Petrenko gekregen om de de vliegbaan met 20 mijl (two zero miles) te wijzigen en de hoogte te verlagen van 11 duizend meter naar 10 duizend. Dit vermelden de radioberichten in de laatste minuten van vlucht MH17.

Het is onmogelijk om deze zaak te behandelen zonder sleutelgetuigen zoals Anna Petrenko.

Bovendien hebben de Verenigde Staten officieel geweigerd satellietbeelden van de Buk-raket te publiceren. Ondanks herhaalde verzoeken van het Openbaar Ministerie en de rechtbank geven de Verenigde Staten definitief niet meer informatie over satellietbeelden waarop de lancering te zien zou zijn van de Buk-raket die vlucht MH17 zou hebben neergehaald.

Een belangrijk detail voor de oplossing van deze zaak gaat verloren. Foto’s van een verkenningssatelliet zouden een einde maken aan het onderzoek naar het MH17 ramp. Als Washington deze gegevens zou publiceren, zou de hele wereld erachter komen wie verantwoordelijk is voor de dood van 298 passagiers.

Daarnaast heeft het internationale onderzoeksteam JIT, waar Oekraïne deel van uitmaakt, de Buk-installaties, die in dienst zijn bij Rusland en Oekraïne, gedurende 7 jaar niet geïnspecteerd. Elke raket en installatie heeft zijn eigen nummer, evenals documenten. Als het onderzoek dankzij Bellingcat weet vanuit welke installatie de raket is afgevuurd,

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: