Duitse watersnoodramp: bewijs van klimaatverandering, of jarenlang achterstallig onderhoud? – Xandernieuws

duitse-watersnoodramp:-bewijs-van-klimaatverandering,-of-jarenlang-achterstallig-onderhoud?-–-xandernieuws

18-07-21 08:32:00,

—————————————————————————————————————————————–

Alle Duitse infrastructuur van 50 jaar oud zal vanwege ernstige verwaarlozing waarschijnlijk moeten worden afgebroken (maar voor een groot deel nooit meer worden teruggebouwd, omdat Agenda-2030 gerealiseerd moet worden)

—————————————————————————————————————————————–

De heftige beelden van de Duitse watersnoodramp gaan de hele wereld over. Natuurlijk worden de overstromingen, die aan bijna 200 mensen het leven kostten en voor miljarden aan verwoestingen aanrichtten, direct in verband gebracht met klimaatverandering. Nu behoren steeds extremere weersomstandigheden inderdaad bij het in gang gezette proces van Global Cooling, (mede) veroorzaakt door een nieuw Zonne Minimum en het afnemende magnetische veld van de aarde, zoals we al vaak hebben geschreven. Britse media stellen echter de vraag waarom zoveel Duitsers de waarschuwingen voor het opkomende water negeerden, totdat het te laat was . Niet besproken wordt een ander fenomeen waar Duitsland berucht om is geworden: de onder Merkel extreem achterblijvende investeringen in de infrastructuur hebben de basis van de economische grootmacht van Europa letterlijk doen wegrotten.

Wegverbredingen van luttele kilometers, die in Nederland in enkele maanden worden afgerond, duren bij onze Oosterburen vaak vele jaren. De procedures voor verbetering, nieuwbouw en onderhoud zijn extreem stroperig, fondsen zijn er amper, en extreme kostenoverschrijdingen zijn de norm. Daardoor ligt er in Duitsland nog steeds geen derde spoor dat aansluit op onze Betuwelijn, die in 2007 werd voltooid. De verwachtingen zijn nu dat dit spoor in 2026 klaar is, maar in Duitsland is tegenwoordig eigenlijk maar één ding zeker: uitstel, vertraging en nog meer uitstel.

Grote delen van het Duitse wegennet verkeren daardoor in een soort Dauerstau, mede omdat vele duizenden bruggen en viaducten door gebrek aan onderhoud zijn versleten, en dringend vervangen moeten worden. Alleen al Hamburg moeten 440 bruggen en viaducten acuut gerenoveerd of gesloopt worden, maar met een budget van slechts 7 miljoen euro komt je niet ver.

Verwaarloosde infrastructuur, die ook nog eens van slechte kwaliteit is

Bovendien blijkt de in het verleden zo geroemde Duitse bouwmethode helemaal niet zo stevig te zijn, waardoor de beoogde levensduur van veel infrastructuur aanzienlijk korter blijkt te zijn dan verwacht. (Dikke betonnen peilers zeggen helemaal niets over de draagkracht ervan.) Op tientallen bruggen zijn gewichtsbeperkingen ingesteld, en in de aan Nederland grenzende deelstaat Nordrhein-Westfalen zijn 352 spoorbruggen er zó slecht aan toe,

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: