Bedrijfsmedia wakkeren wereldwijde terreurhysterie aan om naoorlogse vijandigheid jegens nieuwe Afghaanse regering aan te wakkeren

bedrijfsmedia-wakkeren-wereldwijde-terreurhysterie-aan-om-naoorlogse-vijandigheid-jegens-nieuwe-afghaanse-regering-aan-te-wakkeren

04-10-21 01: 21: 00,

Alle artikelen van Global Research kunnen in 51 talen worden gelezen door het keuzemenu “Website vertalen” op de bovenste banner van onze startpagina (Desktopversie) te activeren.

Bezoek en volg ons op Instagram op @crg_globalresearch.

Na de overwinning van de Taliban op het Amerikaanse leger hebben de Amerikaanse bedrijfsmedia een nieuw verhaal verspreid over de dreigende terreurdreiging vanuit Afghanistan, dat de weg vrijmaakt voor toekomstige militaire interventies. Op verbluffend gedisciplineerde wijze hebben de media hun coördinatie met de nationale veiligheidsstaat en de behartiging van de belangen van deze staat nog duidelijker dan ooit aangetoond.

In de weken na de intocht van de Taliban in Kabul werden in de media twee doorslaggevende politieke boodschappen overgebracht: ten eerste dat de overwinning van de Taliban het Haqqani-netwerk aan de macht had gebracht, dat naar verluidt nog gewelddadiger is dan de Taliban en nog dichter bij Al Qaeda staat;

” Lees verder

%d bloggers liken dit: