Schudt Facebook met nieuwe naam slecht imago van zich af?

schudt-facebook-met-nieuwe-naam-slecht-imago-van-zich-af?

01-11-21 04:00:00,

De naam Facebook is niet alleen zeer bekend bij twee miljard gebruikers over de hele wereld, het merk Facebook is in de afgelopen jaren ook bezoedeld geraakt door schandalen als de stille psychologische experimenten met 600.000 niets vermoedende gebruikers, het voor politieke doeleinden toelaten van Cambridge Analytica tot de data van miljoenen Facebookgebruikers en het al dan niet monitoren van vermeende haat- en geweldsberichten. Met de nieuwe overkappende naam META lijkt oprichter Mark Zuckerberg een vertroebeld imago achter zich te willen laten. Of zijn er ook andere ambities?

Met Meta naar een virtuele wereld

Alles wat wij doen is verbonden met de naam en we doen zoveel meer‘, aldus Zuckerberg afgelopen week in een toelichting op de naamsverandering. Dat lijkt een plausibele reden om boven de merknamen als Facebook, WhatsApp en Messenger een corporatenaam te hangen. Zoals Google en Youtube ook onder ‘Alphabet’ vallen. Toch zitten in de videoboodschap van Zuckerberg elementen van wegbewegen van een lange periode van publicitaire schandalen.
We hebben veel geleerd van het worstelen met sociale kwesties en het leven onder gesloten platforms, en nu is het tijd om alles wat we hebben geleerd te nemen en te helpen bouwen aan het volgende hoofdstuk, zei Zuckerberg. Wat Zuckerberg met ‘gesloten platforms’ bedoelt werd niet duidelijk.
Het bericht van de naamsverandering komt na weken van vernietigende mediaberichten.

De namen van de onderscheiden platforms zullen ongewijzigd blijven,

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: