American Airlines vlucht 2740: Waarom piloten niet moeten vliegen

american-airlines-vlucht-2740:-waarom-piloten-niet-moeten-vliegen

10-11-21 03:42:00, Foto ter illustratie © Needpix Incident 1: Toen het vliegtuig aan een geleidelijke daling richting zuidwest Florida begon, kreeg de gezagvoerder (PIC) stuiptrekkingen en een hartstilstand. Gelukkig stond het vliegtuig nog op de automatische piloot, zodat de copiloot tijd had om de situatie te beoordelen, zich los te maken, de PIC uit zijn stoel te trekken en te proberen hem te reanimeren. Maar zijn pogingen waren tevergeefs, bericht Principia-scientific.com.

De copiloot keerde terug naar zijn stoel en schreeuwde 7700, de internationale transpondercode voor “Ik heb een noodgeval.” Het vliegtuig landde veilig, maar de copiloot werd met administratief verlof gestuurd omdat hij zijn stoel had verlaten en het vliegtuig in gevaar had gebracht, zei onze bron.

“Later werd vastgesteld dat de PIC een fatale hartaanval had, veroorzaakt door myocarditis, een bekende bijwerking van de Covid-19 vaccinaties. Hij had zijn tweede dosis van het vaccin twee weken voor die vlucht gekregen. Zijn laatste volledige onderzoek was drie maanden daarvoor, en zijn dokter had hem een blanco gezondheidsverklaring gegeven,” zei onze bron.

Incident 2

Het tweede dodelijke incident vond een week later plaats, en ook dit was een vertrek van DFW. Vlucht 971 van American Airlines, een Airbus A321, vertrok van DFW naar LAX om 8 uur ’s morgens. Halverwege de vlucht klaagde de copiloot dat hij pijn op de borst had, maar hij schreef het toe aan het eten van een pittige maaltijd voor vertrek. Hij vertelde de PIC dat het indigestie was.

Toen het vliegtuig op 32.000 ft. over de staatsgrens van New Mexico/Arizona vloog, begon de copiloot te stuiptrekken en over te geven op de stuurknuppel. Op dat moment nam de PIC contact op met de luchtverkeersleiding en vroeg toestemming om te draaien en een noodlanding te maken in Albuquerque, NM, maar de verkeersleiding, na kennelijk overleg met American Airlines, weigerde het verzoek en dwong de PIC om de vlucht naar LAX te voltooien.

De co-piloot stierf in zijn stoel, ook aan acute myocarditis. Hij had zijn tweede vaccinatie -Pfizer – 21 dagen voor die noodlottige vlucht gekregen.

“De PIC kreeg een spreekverbod opgelegd en mocht het incident met niemand bespreken op straffe van verlies van zijn baan,” zei onze bron. “Er wordt nu systematisch geprobeerd te voorkomen dat het publiek iets te weten komt over piloten die erg ziek worden of erg dood zijn in de lucht.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: