Duitse supermarkt Penny: ‘geef de jongeren hun jeugd terug’

duitse-supermarkt-penny:-‘geef-de-jongeren-hun-jeugd-terug’

23-11-21 04:00:00,

Het is niet de eerste keer dat een Duitse supermarkt met opmerkelijke reclames komt. Zo kwam enkele jaren terug EDEKA met vernieuwende video’s met acteur Friedrich Liechtenstein*. Nu geeft super Penny een impliciete maar niet mis te verstane boodschap af: ‘Geef de jeugd haar toekomst terug’.

“Wat wil je eigenlijk voor Kerstmis?” Een moeder in deze PENNY kerstvideo heeft een onverwacht antwoord op de terloopse vraag van haar tienerzoon. Ze wenst hem zijn jeugd terug na bijna twee jaar pandemie – met alles wat daarbij hoort.

Het idee en het concept van de film met zijn zeer actuele boodschap kwamen van het ‘Serviceplan Campaign‘ in München. De film is vanaf 11 november jl. online en al miljoenen keer bekeken. Vanaf 18 november is de video in de bioscopen te zien.
De film werd geregisseerd door Marcus Ibanez. In een begeleidende grote online wedstrijd geeft PENNY jongeren iets van wat ze tijdens Corona hebben gemist: 5.000 intense ervaringen en vormende belevenissen. In overeenstemming met de boodschap van de campagne geeft PENNY voor de eerste keer in zijn geschiedenis zes stageplaatsen weg, waaronder een gratis plaats in een gedeelde flat. De PENNY kerstfilm werd geproduceerd door Iconoclast Duitsland.

In de film wenst een moeder haar zoon een jeugd toe die zijn onder normale omstandigheden had afgeremd als ongewenst: ’s nachts wegsluipen, school verwaarlozen, wilde huisfeesten houden en hun hart laten breken. Ouders hebben de neiging om hun kinderen dat allemaal te besparen uit bezorgdheid.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: