Film en Rock: van Autonomie naar Convergentie, door Jung-Freud

film-en-rock:-van-autonomie-naar-convergentie,-door-jung-freud

24-12-21 07: 22: 00,

DON’T LOOK BACK – D. A. Pennebaker

Er is veel geroezemoes geweest over Peter Jacksons nieuwste Beatles documentaire GET BACK. Ik heb hem nog niet gezien en sta er ook niet om te popelen. Peter Jackson heeft naam gemaakt met Art Horror (het walgelijke HEAVENLY CREATURES), Fantasy (het eindeloze THE LORD OF THE RINGS, het langste dungeons-and-dragons videospel), en Adventure (de remake van KING KONG, een leuke achtbaanrit gevolgd door een tamelijk onschuldig verhaal over een onwaarschijnlijke vriendschap, zonder de sociaal-seksuele toespelingen van de eerste twee versies, waarschijnlijk het hoogtepunt van zijn carrière). Het probleem van Peter Jackson is overdaad. Net als Maxwell Silver in het liedje van Paul McCartney, kan hij het niet laten om je een klap voor je kop te geven. De camera wordt een hamer, of cammer. THE LOVELY BONES, bijvoorbeeld, was conceptueel verleidelijk als een twist op moord-mysterie, maar, opgeblazen met buitenissige effecten, liet geen ruimte voor nuance en subtiliteit.

” Lees verder

%d bloggers liken dit: