Oeps! Ahoy Rotterdam ‘lekt’ per ongeluk coronamaatregelen voor november 2023 uit – Café Weltschmerz

oeps!-ahoy-rotterdam-‘lekt’-per-ongeluk-coronamaatregelen-voor-november-2023-uit-–-cafe-weltschmerz

29-07-22 10:36:00,

Op een inmiddels verwijderde pagina van de website van Ahoy Rotterdam stond te lezen dat de grootschalige evenementenlocatie gebruik zal maken van Testen Voor Toegang tijdens Europort 2023. Het event zal van 7 tot 10 november 2023 plaatsvinden.

“Ahoy Rotterdam werkt conform de huidige geldende regels van de Nederlandse overheid t.a.v. COVID. Dit betekent dat de bezoekers en exposanten tijdens Europort de beurslocatie kunnen betreden met een geldige Corona Check app QR code en persoonlijk ID bewijs”. Heb je nog geen QR-code? Geen probleem, je kunt je op locatie namelijk ook gratis laten testen, wat een liefdadigheid!

Het programma van Europort 2023 zal zich onder meer richten op digitalisatie en energietransitie en ‘officiële partners’ van de organisatie zijn onder andere KLM en Airfrance.

Europort is de internationale maritieme ontmoetingsplaats voor innovatieve technologie en complexe scheepsbouw, aldus de beschrijving van het event. “Europort heeft een sterke focus op special purpose schepen, waaronder offshore schepen, baggerschepen, constructieschepen, marineschepen, werkboten, binnenvaartschepen, visserijschepen en superjachten. Met bijna 30.000 professionele bezoekers en 1100 exposerende bedrijven behoort Europort tot ’s werelds toonaangevende maritieme ontmoetingsplaatsen.”

Het belang van de Europort wordt in een artikel genaamd ‘These 11 sinking cities could disappear by 2100’ van het World Economic Forum benadrukt. Rotterdam is een van de 11 steden die het WEF noemt als stad die onder water zou komen te liggen en hierover staat bij een afbeelding geschreven: “Baggeraars werken [hier] aan het creëren van nieuw land voor de Europort om Europort nr. 2 in Rotterdam te creëren”. “Nu wetenschappers voorspellen dat de zeespiegel deze eeuw met ongeveer een meter zal stijgen, keren de Nederlanders terug naar hun eeuwenlange traditie om natuurlijke uiterwaarden voor rivieren te creëren en mangrovemoerassen te herbouwen als buffers tegen de zee. In plaats van dijken te verhogen, willen Nederlanders land inpolderen en openbare recreatiegebieden aanleggen die stormvloeden kunnen opvangen.”

Op de website van het WEF staat tevens een artikel getiteld “The Fourth Industrial Revolution and the future of ports”, geschreven door Maurice Jansen, -Researcher Erasmus University Rotterdam en Senior Manager, Innovation and R&D bij STC-Group. Dit artikel lees je hier. Jansen is ook agenda contributant van het WEF.

 » Lees verder

%d bloggers liken dit: