National Park Service Improperly Approves Cell Tower Installation, Doesn’t Know How Many There Are, Fails to Collect Telecom Fees, Noncompliant with Eco-Rules

national-park-service-improperly-approves-cell-tower-installation,-doesn’t-know-how-many-there-are,-fails-to-collect-telecom-fees,-noncompliant-with-eco-rules

02-08-19 01:00:00,

By B.N. Frank

Decades of research has already determined that cell tower radiation is biologically and environmentally harmful.  Thanks to Public Employees for Environmental Responsibility (PEER) for filing a complaint which led to this heartbreaking discovery.

For Immediate Release:  Tuesday, July 30, 2019
Contact:  Jeff Ruch (510) 213-7028; Kirsten Stade (240) 247-0296
See this press release on the web
Subscribe to receive PEER press releases

CELL TOWER MIASMA PERVADES NATIONAL PARK SYSTEM 
Audit Finds Broad Noncompliance with Eco-Rules and Revenue Collection

Washington, DC — The National Park Service does not even know how many cell towers it has, improperly issues approvals for building towers, and fails to collect money owed by telecoms, according to a new audit prompted by a complaint from Public Employees for Environmental Responsibility (PEER).  While the NPS promises to fix these problems, PEER charges that these lapses are multiplying rather than abating.

The Interior Department Office of Inspector General (IG) audit entitled “The NPS Needs To Improve Management of its Commercial Right-of-Way Program” was conducted following an October 2017 PEER complaint concerning illegal cell tower approvals in Yosemite National Park. The audit confirmed those problems and determined they were systemwide, including –

  • Widespread noncompliance with NPS rules requiring reviews of potential adverse impacts on environmental and cultural resources;
  • Failure to even bill for, let alone collect, revenue owed to NPS by telecoms; and
  • Lack of oversight to the extent that parks cannot accurately report what they have permitted and nationally the NPS does not inventory what cell facilities have been built.

The root problem is a Park Service embrace of cellular coverage without any critical analysis, outsourcing its resource protection role to the telecom industry,” stated PEER Executive Director Tim Whitehouse, pointing out that these private companies are permitted to use park land and resources to benefit their commercial subscribers. “In short, the IG found that the Park Service is illegally subsidizing the telecom industry to the detriment of the parks.”

One common failing the IG confirmed was parks approving cell tower construction with the type of permit issued for special events,

 » Lees verder

Terrorism at the Service of ‘Regime Change’. How the West Gets Hit by Its Own Former ‘Useful Freedom Fighters’

terrorism-at-the-service-of-regime-change.-how-the-west-gets-hit-by-its-own-former-useful-freedom-fighters

29-01-19 12:21:00,

Terrorism at the Service of ‘Regime Change’. How the West Gets Hit by Its Own Former ‘Useful Freedom Fighters’

The Times of London recently published an apologetic story about some “Chechen battalion” that it likes. This special military unit is fighting on the side of Ukrainian troops near the port of Mariupol on the Azov Sea and is headed by a bearded Chechen with a huge dagger inscribed with the words “Death to Separatists.” The Times describes this seemingly bloodthirsty gentleman in a positive light.

An enemy of my enemy

There is one good reason for that. The author of the story, British journalist Marc Bennets, and the commander of the “anti-separatist” battalion, named Muslim Cheberloevsky, have one common enemy. This enemy is the Russian president Putin. In the story, Cheberloyevsky explains to Bennets that he kills the Ukrainian “separatists” (i.e. mostly the Russian-speaking people of Donbass, who refused to live under the crudely nationalist regime of Petro Poroshenko), because he sees them as allies of president Putin. And “Putin is our enemy too,” explains Cheberloyevsky his affinity to Ukrainian nationalists, who normally look down on anyone who was born in Russia. Good enough for The Times. On its pages, Mr. Cheberloyevsky becomes a “freedom fighter.”

The fact that Mr. Cheberloyevsky holds Islamist views and that in an interview to Ukrainian TV he had admitted having trained with the so called Islamic State (formerly ISIS) in Iraq and Syria – this information does not deter The Times in the least. So what, if this useful Islamist “waged jihad” in Syria? Obviously, the UK’s mainstream media shares the establishment’s opinion that the West has a bigger fish to fry with the likes of Mr. Cheberloyevsky – fighting Putin. The perspective of spoiling the day for “Vlad the Bad” is enough for The Times to forget how the anti-Putin and anti-Assad jihadists, having received Western aid, committed terrorist acts in Western Europe and the US. For example, the Boston marathon bombing in 2013 or the Bataclan massacre in Paris in 2015 were both masterminded by Islamist recipients of Western aid for “freedom fighters,” who had radicalized themselves in the same places as Mr. Cheberloyevsky.

Weaponizing Islamism – at your own peril

George Galloway, a former British MP and a prominent critic of British establishment, cites The Times’ story in order to prove his point: “It was always thus.” For several decades,

 » Lees verder

In Her Majesty’s service: How UK reportedly pushes anti-Russian propaganda in EU

in-her-majesty8217s-service-how-uk-reportedly-pushes-anti-russian-propaganda-in-eu

27-11-18 07:36:00,

The Integrity Initiative claims to be a group fighting back against ‘Russian misinformation,’ but leaked files show a clandestine network of influencers that manipulate European politics with the British government’s backing.

Formed in 2015, the Integrity Initiative (II) was set up by the UK-based Institute for Statecraft – a national security think tank – to “reveal and combat propaganda and disinformation.” But think-tanks like the Atlantic Council have been picking through RT articles and monitoring Twitter for what they deem is “wrongthink” for some time now. What’s different about this one?

Well, according to documents leaked online this month, the II is more than just a network of like-minded neoliberals. It’s a large-scale “information service”, whose influencers are drawn from political, military, academic, and journalistic communities, and answer to the British government.

Also on rt.com
EU-wide ‘anti-Russian psy-ops’ program confirms UK govt funding, Anonymous denies leak

The setup

A project proposal form, signed off on by the British Foreign and Commonwealth Office, details the extent of the operation. First, a network of friendly journalists, experts, and think tanks was established across Europe.

‘Clusters’ of II influencers liaise with experts, and these leaders in turn reportedly answer to a contact within their country’s British embassy. Hackers who leaked the file and claim to be Anonymous (though a major Anonymous account has denied the claim) say the use of contacts in British embassies shows that “Britain uses plausible excuse to create a global system of information influence and political interference into affairs of other countries.”

Clusters, not cells

Spies during the Cold War were organized in cells. The II’s influencers are instead reportedly organized in ‘clusters’, which are active in ten countries: Spain, France, Germany, Italy, Greece, The Netherlands, Lithuania, Norway, Serbia and Montenegro, as listed in the documents.

Similar clusters are reportedly planned in more than 20 other countries, including countries in the Middle East and North Africa, as well as the USA.

Funding

To do this, the II asked for £480,625 ($611,783) from the British government in 2017, and had a total yearly budget of just under two million pounds ($2.5mn) this year,

 » Lees verder