Government That Tortures Journalists Bans RT From Media Conference

government-that-tortures-journalists-bans-rt-from-media-conference

09-07-19 03:17:00,

The British Foreign Office has banned Russian outlets RT and Sputnik from attending the upcoming Global Conference on Media Freedom in London, citing their predilection for “disinformation”.

“We have not accredited RT or Sputnik because of their active role in spreading disinformation,” said a Foreign Office spokeswoman.

“It takes a particular brand of hypocrisy to advocate for freedom of press while banning inconvenient voices and slandering alternative media; sadly, the world has learned to expect just that from the UK Foreign Office,” RT said in a statement in response.

“It amounts to direct politically motivated discrimination of the Russian channel,” said the Russian embassy in London. “The refusal of accreditation comes on top of the months-long smear campaign against RT by British political figures, governmental bodies, including media regulator Ofcom, and even fellow journalists.”

“Now a leading Russian international TV channel is denied access to the forum, despite being officially registered and working in the UK, on legal grounds,” the embassy added. “What better illustration of the real situation with media freedom in the UK does one need? Yet the organizers of the Conference, as far as we understand, wish to discuss the situation with media freedom anywhere in the world, but not in this country.”

UK govt organises international conference on ‘media freedom’, bans @RT_com (and Syria & Venezuela) from attending https://t.co/jT5LSFN0RN
’It takes a particular brand of hypocrisy to advocate for media freedom, while banning inconvenient voices and slandering alternative media’

— Charles Shoebridge (@ShoebridgeC) July 9, 2019

The BBC’s report on this story hilariously contains a brazenly propagandistic video titled “What’s so different about Russia Today?” which carefully explains why it’s very important for the BBC’s audience to understand that RT is propaganda.

“They want to be an alternative view, which in fact is the propaganda machine of, and is paid for by, the Kremlin,” says the video by the BBC, a government-funded news station with an established history of collaboration with British intelligence to deplatform dissenting voices.

“The BBC tries to cover all the angles of the story, including those that wouldn’t be pleasant to the UK government,” the BBC video claims.

 » Lees verder